De belangrijkste tip die een professional organizer kan geven!

Een van de leukste dingen die ik dagelijks doe (naast opruimen natuurlijk) is met mensen praten over mijn vak. Of het nou een gesprek is met de groenteman op de markt of met een moeder van een bevriend kleuter-vriendinnetje….ik vertel het aan iedereen: ik ben een professional organizer! Zeker omdat het een paar jaar heeft geduurd voordat ik er zelf achter kwam dat het beroep bestaat, wil ik dit nu met iedereen delen. Want dit werk is zooooo leuk!

Het opruimgeheim

En een veel gestelde vraag die ik dan krijg is; “oh, maar dan is jouw huis zeker altijd keurig netjes opgeruimd?”. Nou, mijn huis is echt niet altijd opgeruimd hoor. Ik woon hier ook samen met drie kinderen onder 6 jaar, een man en een oude kat. En iedereen heeft hier ruimte nodig om zijn eigen dingen te doen. Maar…..wat ik wel heb is een georganiseerd huis. Dus, alles kan in 10 minuten weer opgeruimd zijn. En dat is dus precies het grootste geheim van elke professional organizer: achter alles zit een systeem, een denkwijze, een reden waarom het op die manier is georganiseerd.

Iedereen kan opgeruimd wonen

Ik sta ook wel eens op een stukje lego (zoals op de foto) of kom zeker ook wel eens om in het wasgoed. Maar op drie momenten gedurende de dag, trek ik (en mijn huisgenoten) het wel binnen 10 minuten strak: ’s ochtends na het ontbijt, ’s avonds na het eten en een laatste keer ’s avonds voordat ik naar bed ga. En dat kan jij ook doen, zo is het voor iedereen mogelijk om een georganiseerd huis te hebben. Zet ‘m op!

Zet ‘m op en have fun doing so! Ciao,

Eva.

3 gedachten over “De belangrijkste tip die een professional organizer kan geven!

Laat me weten wat je ervan vindt, ik ben benieuwd!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.