Een opgeruimde zolder!

De verhuisdag ligt alweer bijna twee maanden achter ons, maar de zolder is er niet overzichtelijker op geworden in die weken. Het werd een plek waar we alle spullen neerzette, zonder er echt een structuur bij te maken. Het looppad was niet meer goed bruikbaar, spullen van verschillende onderwerpen lagen door elkaar. Helemaal niet raar natuurlijk rond zo’n verhuizing, maar nu dus wel tijd om de zolder aan te pakken. En binnen een dag was alles weer aan kant….heerlijk!

Stap 1 – overzicht creëren

Net als bij elke ruimte die je wilt opruimen, begin je met het sorteren en inventariseren. Wat heb ik precies en hoeveel heb ik er van. Die spullen leg je dan per categorie bij elkaar. Dus, skischoenen bij de skischoenen en en de babykleertjes van vroeger bij de babykleertjes.

Stap 2 – opmeten

Nu alles in stapeltjes bij elkaar ligt, kun je ook gelijk opmeten hoeveel ruimte je nodig hebt om het goed op te bergen. Mijn advies is om zo min mogelijk papier of kartonnen dozen te gebruiken. Maar juist kunststof, afsluitbare bakken. Daarmee voorkom je dat er beestjes (eughh) bij kunnen komen en houd je het netjes en overzichtelijk. Persoonlijk ben ik voor dit soort opslagruimtes groot liefhebber van de HEMA kunststof opbergers. Die zijn makkelijk afsluitbaar, transparant en verkrijgbaar in verschillende maten. Leuke bijkomstigheid is dat ze regelmatig in de aanbieding zijn voor 2+1 gratis. Dus, als je weet hoeveel bakken je nodig hebt, dan pas mag je gaan bestellen:-).

Stap 3 – inrichten

Als je dan alle bakken op zolder hebt staan, ga je ze vullen met de spullen per categorie. Dus, je houdt de gesorteerde categorie bij elkaar. Heel belangrijk!

Stap 4 – labelen

Dit is echt key voor een goed overzicht: zorg dat je alles een label geeft. Zelfs als je denkt dat het duidelijk is. Door het te labelen is het systeem door iedereen te gebruiken en houd je je er automatisch ook aan. Respect the label people!

Het resultaat!

En dan is het zover: alles zit in de bakken, alles heeft een label en jij hebt je gangpad weer terug. Hoe heerlijk! Het is net een winkel waar je kunt winkelen als je iets nodig hebt. Zo blijmakend!

Hieronder zie je welke labels ik heb gebruikt, voor wat voor soort bakken en wat voor soort categorieën. Tegen het einde had ik niet genoeg labels van de kleur die ik had gekozen, maar jah….het doel is belangrijker. En dat is overzicht krijgen, dus ben ik toch doorgegaan en heb gewoon een andere kleur label gebruikt voor de laatste bakken. Helemaal niet erg natuurlijk. Het doel is het allerbelangrijkste!


Tot zover! Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw zolder? Je mag me altijd bellen of mailen, ik ben benieuwd naar jouw verhaal!

Zet ‘m op en have fun doing so!

Ciao,

Eva.

 

 

Tadaaa: een echte KonMari Consultant Trainee!

Het voelt alweer als maanden geleden, maar het is pas drie weken geleden dat ik bij het 2-daagse Marie Kondo seminar was, in New York. Ik keek er al maanden naar uit, zeker omdat ze dit maar twee keer jaar organiseert! Dus, het voelde als een unieke kans. Samen met 109 andere deelnemers ben ik twee dagen volledig ondergedompeld in de Spark-Joy-filosofie en ben ik nu Marie Kondo Consultant in training! Hier deel ik graag met jullie een paar dingen die ik heb geleerd en nog leuker; wat ik er mee ga doen!

Ze is echt heel klein

Op Netflix had ik natuurlijk al gezien dat ze klein is, maar dat is ze in het echt dus ook. Hoe indrukwekkend dat ze met haar aanwezigheid toch een ontzettende uitstraling heeft. Sterker nog, ondanks dat ze niet dezelfde taal sprak als wij (ze spreekt vooral Japans en wordt door een Engels-talige tolk begeleid), wist ze ons allemaal vanaf dag 1 te raken. Haar bescheidenheid en vriendelijkheid zijn heel verfrissend en inspirerend.

Spark Joy gaat niet over hoe vaak je bepaalde kleding draagt

Ongemerkt liet ik tot nu toe, steeds mee-wegen hoe vaak ik kleding droeg, bij het beoordelen of ik er een Spark Joy-gevoel bij kreeg. Maar, het gaat er dus helemaal niet om hoe vaak je iets draagt. Want, je kunt ook kleding iedere dag dragen waar je jezelf heel lelijk in voelt, maar die je draagt omdat het comfi zit of omdat je het al jaren zo doet. Het gaat erom dat je ontdekt van welke kleding je blij wordt. Wat voor leven wil je hebben en wat voor kleding past daarbij? Waar voel jij je empowered in, waar voel jij je mooi in? En soms kan dat ook betekenen dat je kleding draagt waarbij je een bepaalde levensstijl nastreeft.

Bij mij is dat bijvoorbeeld dat ik dolgraag kleding draag waarbij ik lekker op de grond kan zitten (doe ik heel veel), kids kan tillen, maar waarbij ik ook ieder moment met een potentiële client geconfronteerd kan worden. En dus moet mijn kleding tegenwoordig aan die drie kenmerken voldoen. Misschien dat ik er nog wel een paar bedenk trouwens:-). Het heeft al heel veel lege ruimte in mijn (nieuwe) kledingkast opgeleverd. Ruimte…ahhhh!

Empowering

Ik had er heel bewust voor gekozen om dit seminar in New York te bezoeken en niet in Londen, wat ook een optie was. Bij de Amerikaanse markt van professional organizers had ik namelijk al veel inspiratie gevonden en ik hou wel een beetje van dat GROOTS denken en handelen. Iets wat bijna iedere Amerikaan uitdraagt. Ze zijn vaak luidruchtig en aanwezig, maar ook heel enthousiast en daadkrachtig. Dingen waar ik heel blij van wordt. Maar, wat ik dus echt heel gaaf vindt om te merken is dat er steeds meer positieve aandacht in Nederland komt voor deze manier van organiseren. Home organization begint echt voeten aan de grond te krijgen in Nederland. Dat merkte ik o.a., omdat er in totaal 6 Nederlandse deelnemers waren dit jaar. Twee in New York (Fazia en ik) en vier in Londen, die laatsten wil ik nog heel graag ontmoeten. Er werd ook heel veel nadruk gelegd vanuit de organisatie dat we elkaar alleen versterken en dat er meer dan genoeg ruimte is voor meer KonMari Consultants, dus dat voelde heel goed. Empowering!

En nu?

Want, het lezen van de boeken, het toepassen van de boeken, het submitted van foto’s over mijn eigen huis en deelname aan het seminar waren pas stap 0 tot en met 1. Om een volwaardige KonMari consultant te worden, moet ik nu 30 uur bij 1 client aan de slag, een examen afleggen, een telefonisch interview afleggen en uiteraard alles vastleggen en delen door middel van rapporten.

Oh en als de jaarlijkse fee dan betaald is, mag ik mij officieel Consultant noemen. Niet iets wat je even in een weekeinde allemaal regelt:-). Maar, dat maakt niet uit, als je iets graag wilt, mag het soms wat meer tijd en moeite kosten. Dus, ik zet mijn tanden erin en ga er de komende maanden heel hard mee aan de slag!

Dus, zet ‘m op en have fun doing so!

Ciao,
Eva.

konmari-certificaat-uitreiking2019.jpg

De ceremonie ging trouwens super georganiseerd. Ik had ook niet anders verwacht:-). Binnen 30 minuten hadden alle 110 deelnemers hun certificaat, een foto met de trainers (op de foto: Clarity en Patty Morrissey), waren drie boeken gesigneerd en was iedereen 1:1 op de foto geweest met Marie Kondo zelf (ik wacht nog vol spanning op die foto). 

Weg met de rommella!

Maart hebben we bij Organized by Eva uitgroepen, tot de maand van de rommella! Omdat ik denkt dat je de potentie en mogelijkheden van je keuken niet optimaliseert met een lade vol spullen die eigenlijk geen thuis hebben. Vorige week gaf ik hier een aantal alternatieven voor die la en ik ben benieuwd of je nu ook af wilt van die rommella:-). Zo ja, dan leg ik je hier uit hoe je dat kunt doen:

Stap 1: gooi alles op tafel

Het is echt een heel simpel stappenplan deze keer:-). Gooi alles op tafel, haal de la leeg en haal er gelijk een doekje doorheen.

Stap 2: sorteer alles

Sorteer de spullen in categorieën. Pennen bij de pennen, elastiekjes bij de elastiekjes en schroevendraaiers bij de schroevedraaiers.

Stap 3: gooi weg wat weg kan

Gooi alles weg wat kapot is (en je toch niet meer gaat repareren). En gooi alles weg wat geen functie meer heeft of je toch niet meer nodig hebt (verlopen kortingsbonnen).

Stap 4: geef alles weer een plek

Leg nu ieder stapeltje op de plek waar het hoort: want alles heeft een thuis nodig. En als je het handig vindt om een schroevendraaier en een pen in je keuken te bewaren (heb ik ook), dan moet je zorgen dat de la zo ingericht is, dat het daar een eigen plek heeft. Check mijn vorige blog of Pinterest pagina voor inspiratie!

Stap 5: richt de lege la in

En als je weet wat je met je nieuwe lege lade wilt, is nu het moment om hem ook zo te gaan inrichten. Meet goed de maten op voordat je nieuwe organizers koopt, anders heb je zo een miskoop gemaakt. Veel plezier met je nieuwe la!

Win een opgeruimde la!

Wil je ook zo’n mooie opgeruimde la? Doe dan mee aan en tag dan iemand via Facebook die ook zo’n mooi opgeruimde keukenlade verdient en wie weet kom ik bij die persoon thuis de rommella gratis opruimen. Derde week van maart trek ik 1 winnaar onder de deelnemers. Dus, tag maar raak en maak iemand echt blij!

Zet ‘m op en have fun doing so!

Ciao, Eva.

 

5 alternatieven voor jouw keuken-rommella!

Eerder schreef ik al dat ik niet in de rommella geloof; hij is simpelweg niet nodig. Een enkele keer zegt iemand dat zo’n rommella wel gezellig is, omdat ze er vroeger thuis ook eentje hadden…ja, dat kan natuurlijk:-). Maar, denk je eens in dat je nu zomaar ineens een extra lege la in de keuken zou hebben….hoe cool is dat! En wat zou je er allemaal mee kunnen doen? Nou, ik heb wel een paar ideeën, zie hieronder:

Een kruidenla

Dit is mijn all-time favoriet: de kruidenla. Bij de IKEA verkopen ze kruidenrails die je in de la kunt leggen. Ik heb die van mij op maat laten zagen door mijn schoonvader (bedankt Piet) zodat ze in de breedte erin passen. En zo heb je al je kruiden bij de hand als je gaat koken. Een mooi labeltje erop van deze geweldige winkel en klaar!

Een command-center la

In Amerika is dit heel gebruikelijk in een keuken of bijkeuken: het command center. Het is de plek waarvandaan het huis wordt aangestuurd als het ware:-). Het is vaak een smal muurtje waar een whiteboard hangt met de recepten van die week en andere logistieke dingen die je nodig hebt om alles op de rit te houden. Nou  hebben wij in Nederland niet standaard van die grote keukens als in het gemiddelde Amerikaanse gezin, dus die lege muur is niet altijd te regelen. Maar…..een lege keukenla wel. En in die la kun je dan een mooie pennenbak leggen, een plakbandroller, een notitieboek, een boodschappenlijstje, een receptenoverzicht van die week. Kortom….er is zoveel moois mogelijk daar.

Een oplaad-la

Ondertussen zijn er heel veel draadjes en schermpjes die rondslingeren in de keuken/woonkamer. De iPad, phones, maar misschien ook een e-reader. Hoe handig is het als je die draden allemaal kunt wegwerken in een la. ‘s Avonds legt iedereen zijn devices hierin en dan laden ze ook nog eens allemaal tegelijk op. En dat scherm kan er ook wat er vaker in, goed voor je minder-schermtijd-voornemen;-). Daar is een la dus ideaal voor!

Een ochtend-la

Je kunt je extra la ook gebruiken voor spullen die je ‘s ochtends nog even nodig hebt om schoon en glimmend de deur uit te gaan. Denk aan je lievelingslippenstift, een flesje parfum, gel voor de kids, haarspeldjes of haarbanden voor je meiden. Niet een lade waar dat allemaal in gegooid is, maar een extra badkamer la, maar dan beneden in de keuken. Dan hoeft niemand meer last-minute naar boven te rennen, maar trek jij gewoon de la open en ben de held van de ochtend!

Wat zou jij doen, met een extra la?

De magie zit hem erin om even na te denken wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn als je een extra lege la hebt een keuken. Een la die niet vol ligt met een allegaartje aan spullen, maar een la die echt een functie heeft. Omdat alles een plek heeft. Zo krijg je rust en overzicht.

Win een opgeruimde La!

Wil je ook zo’n mooie opgeruimde la? Doe dan mee aan en tag dan iemand via Facebook die ook zo’n mooi opgeruimde keukenlade verdient en wie weet kom ik bij die persoon thuis de rommella gratis opruimen. Derde week van maart trek ik 1 winnaar onder de deelnemers. Dus, tag maar raak en maak iemand echt blij!

Zet ‘m op en have fun doing so. Ciao!

Eva.

Ik ben genomineerd voor de Freelancer of the Year Award 2019!

Ja, de kopt zegt het al: ik ben genomineerd voor de Freelancer of the Year Award 2019! Super leuk natuurlijk en hele mooie eer om sowieso genomineerd te worden! Op zaterdag 6 april is de prijsuitreiking, dus ik moet nog een geduld hebben:-).

Als je wilt stemmen, vind ik dat natuurlijk super lief! Alvast bedankt!

Ciao,

Eva

Gouden tip: een geheime opbergplek in de gang…sssshhh

De afgelopen weken heeft de timmerman heel wat tijd besteed aan het optimaliseren van ons nieuwe huis. Inbouwkasten en -lades op handige plekken en helemaal ingericht op een actief gezin van 5;-). Maar….er was een ruimte waar ik nog een beetje mee worstelde: de entree. De ingebouwde kapstok zou namelijk net te weinig opbergruimte geven. En dan merk je dus, hoe fijn het is om met echte vakmensen te werken. Want, toen ik dit met Frank Hoogeveen, timmerman-extraordinair besprak, had hij deze gouden tip:

 

En ondertussen is het huis helemaal af. Althans je bent natuurlijk eigenlijk nooit echt klaar met een huis;-), maar laten we voor het gemak nu even zeggen dat we klaar zijn. En dus is de gang ook echt klaar en in gebruik. Hier kun je het resultaat zien:

 

Zoek je nog inspiratie om ook je traptreden te gaan gebruiken als opbergruimte? Maar, wil je misschien liever lades i.p.v. klepbakken? Kijk dan ook eens op mijn Pinterest bord over Traptreden met opbergruimte voor meer ideeën.

Zet ‘m op en have fun doing so!

Ciao,

Eva

 

Marie Kondo here I come!

Deze week ontving ik de definitieve bevestiging: eind maart ga ik naar het Marie Kondo seminar in New York! Ik ben super-pumped! Niet alleen omdat het in New York is (yeah baby!!), maar ook omdat er maar 2 seminars per jaar worden gehouden van ieder 100 personen en er nu al een wachtlijst is van 350 personen!!! Hoe gaaf dat het is gelukt, je begrijpt ik sta nog een beetje na te stuiteren van het nieuws:-).

Opruimen: the time is now!

Het is sowieso geweldig om te lezen hoe enthousiast Nederland (en de wereld) de laatste maanden is over opruimen. Haar nieuwe Netflix show heeft daar zeker aan bijgedragen. Maar, de aankomende voorjaarsweken helpt ook wel mee, denk ik. De kringloop winkels puilen uit, haar boeken waren wereldwijd uitverkocht vorige week en ik krijg bijna iedere dag wel een enthousiast bericht van iemand die ook aan het opruimen is gegaan. The time is now, zei een geweldige andere dame ook en zo voelt het nu ook!

Geniet van de energie die de zon nu geeft, ik voel hem vollop!

Ciao, Eva.

 

Maak kans op een gratis rommella-opruimsessie van een opruimspecialist!

Veel mensen vinden het lastig om te starten met opruimen. Waar begin je? En hoe pak je het aan? Nu zijn daar vele boeken over vol geschreven, maar het simpele antwoord is: je begint gewoon met een klein project. Zoals….je rommella.

Rommella verdwijn!

Ik heb het vaker gezegd, maar ik geloof niet in de rommella. Ik geloof wel dat hij er is, maar ik geloof niet dat je hem nodig hebt. Sterker nog, ik weet zeker dat als je afscheid neemt van jouw rommella, je veel meer kunt genieten van een veel interessantere bestemming van je kostbare keukenla. En dat je na een tijdje niet gelooft dat je er ooit nog eentje wilt hebben. Je benut je keuken gewoon niet optimaal genoeg door 1 hele la te besteden aan spullen die dakloos zijn.

Actie-maand

Dus, ik dacht; ik ga de daad nu maar eens bij het woord voegen! Bij deze roep ik de maand maart uit tot ROMMELLA-MAAND! Mooi scrabble-woord trouwens:-). De hele maand ga ik met jullie ideeën en tips delen om die schitterende la een ander doel te geven. En hoe je dat moet aanpakken natuurlijk. Zo heb jij straks aan het einde van de maand ook zo’n super, strakke, functionele keukenla!

Win een opgeruimde la

Doe je mee? Tag dan iemand via Facebook die ook zo’n mooi opgeruimde keukenlade verdient en wie weet kom ik bij die persoon thuis de rommella gratis opruimen. Eind van de maand trek ik 1 winnaar onder de deelnemers. Dus, tag maar raak en maak iemand echt blij!

Zet ‘m op en have fun doing so!

Ciao,

Eva

Je schuur in, zonder blauwe plekken…

Het voorjaar komt eraan en dus een mooie tijd om je schuur op te ruimen! Hier ontdek je precies hoe je dat kunt doen in 5 duidelijke stappen. Maar, voor vandaag heb je eigenlijk alleen maar 1 actiepunt: plan een dag in het voorjaar in, dat je aan de slag gaat. Een hele dag om je schuur op te ruimen, in te richten en alles wat weg gaat ook daadwerkelijk naar de vuilstort te rijden. En als die dag arriveert, pak je deze blog er nog even bij en loop je zo de stappen af. Na afloop kun je dan heerlijk genieten van een plek waar alles binnen handbereik ligt en laat je het buitenseizoen lekker over je heenkomen!

Stap 1. We gaan ruimte maken

Zorg dat de rest van je tuin leeg is en haal alles uit je schuur. Alles! Leg spullen van hetzelfde onderwerp gelijk bij elkaar. Zo ontstaan er categorieën en krijg je heel overzichtelijk wat je precies hebt. Spullen die kapot zijn kunnen gelijk in de vuilniszak. Deze zakken gebruik ik altijd bij dit soort klussen. En als je iets tegenkomt wat je weg wilt geven, leg je dat bij elkaar in een hoek. Als je dit hebt gedaan, zul je zien dat er allemaal stapeltjes in je tuin liggen. Stapeltjes met spullen uit dezelfde categorie: fietslampjes bij de fietslampjes, gereedschap bij het gereedschap en bloempotten bij de bloempotten.

Stap 2. Wat zou je graag in je schuur willen doen?

Je schuur is nu helemaal leeg. Mooi moment om kapotte planken en lekkage-achtige dingen te ontdekken en gelijk te (laten) repareren. Maar, eerst ga je even zitten. Ga desnoods op de grond zitten (op een lege vuilniszak) of pak een tuinstoel. Maar, ga zitten en kijk om je heen. Wat zou je hier allemaal willen doen? Visualiseer dat je binnenkomt en wat ga je dan doen? Wil je bijvoorbeeld iedere ochtend je fiets makkelijk kunnen pakken zonder blauwe plekken op te lopen? Of wil je je lievelingshobby graag in deze ruimte kunnen uitvoeren? Ben je dol op klussen en wil je makkelijk bij je gereedschap komen? Als je voor jezelf weet wat je hier zou willen doen, weten we ook hoe we het weer gaan inrichten. Deze fase is heel belangrijk, want door je doel te bepalen, weet je ook waar je naartoe moet werken. Veel van mijn klanten vinden dit een lastige fase, dus neem er de tijd voor. Pak een kopje thee en ga er gewoon een half uur goed voor zitten.

Stap 3. Wat hoort en past er in jouw schuur?

Goed, nu weet je wat je in de schuur wilt doen. Geweldig gedaan, hier ga je heel veel plezier van hebben! Nu kun je rustig gaan kijken naar alle spullen die in je tuin liggen. Zijn er al spullen bij waar je snel keuzes bij kan maken? Dingen die je bijvoorbeeld dubbel hebt of spullen die je nooit hebt gebruiken en (laat je niet verleiden) nooit gaat gebruiken. Die spullen mogen alvast in de vuilniszak of in de hoek bij de andere spullen die weggaan. Wat er overblijft zijn de spullen die je echt zelf graag wilt houden: spullen die waarde hebben in functionaliteit of een sentimentele waarde hebben. Voor die laatste categorie moeten we een andere plek creëren. Bijvoorbeeld op de vliering in een duidelijke doos met een label als ‘herinneringen’. Maak de doos niet te groot, maar zorg in ieder geval dat deze spullen niet in je schuur liggen. Daarvoor is deze ruimte te kostbaar. Als je op die manier kritisch naar je spullen kijkt, zul je zien dat je grote stappen kunt zetten.

Stap 4. Tijd om te shoppen:-)

Nu gaan we beginnen met inrichten. Er zijn geweldig handige systemen om schuren in te richten. Op mijn Pinterest pagina vind je veel inspiratie. Check ook de Container Store pagina eens of snuffel rond bij je lokale doe-het-zelf-winkel. Een paar dingen zijn belangrijk om op te letten: zorg dat je een vrij looppad houdt, zodat je overal goed bij kunt. En kijk goed hoe je de muren en plafonds kunt benutten voor de spullen die je niet dagelijks nodig hebt.

Stap 5. Inrichten maar!

Als je gaat beginnen met inrichten, zorg dan dat je goed voorbereid aan de slag gaat. Heb je het juiste gereedschap? Of heb je misschien hulp nodig? Ik werk bijvoorbeeld altijd graag samen met een professionele klusser voor dit soort projecten, dan weet je dat het in een keer goed gebeurd;-). En als je alles hebt opgeruimd in bakken en manden, is het belangrijk om overal labels te gebruiken. Zo is het voor iedereen in een keer zichtbaar wat er in zit en kun jij (en je huisgenoten) alles snel terugvinden.

Mijn favorieten

Bij dit soort projecten zijn er altijd een paar producten die essentieel zijn voor een goed en blijvend resultaat. Hieronder deel ik ze graag met je:

  • Gereedschapshouders. Koop ze wel bij een lokale speciaalzaak om zeker te weten dat je stevige hebt. Online kan ik alleen versies vinden die niet zulke goede reviews hebben. Ik ga voor deze altijd naar Hogerwerf en Meyer in Amstelveen. Ze zijn ideaal voor het bevestigen van bezems, harken en andere stok-vormige objecten.
  • Kunstof opbergers met deksel van de IKEA. De serie heet Samla en je kunt ze in alle maten kopen. Je kunt ook zwarte bakken overwegen om het wat rustiger te maken. Sunware heeft ook een goede collectie stevige dozen. Maar, vergeet in alle gevallen, niet de labels!
  • Het is misschien een open deur, maar doe je gereedschap in een gereedschapskist. Dan kun je die makkelijk meenemen als je een klusje wilt afmaken. En als je teveel gereedschap voor 1 kist hebt, kun je overwegen een bevestigingssysteem aan de muur te creëren. Maar, zorg wel dat je er makkelijk bij kunt komen als je schuur helemaal ingericht is.
  • Als je een goede racefiets aan de muur wilt ophangen, heb je een Tacx nodig. Als het om een iets minder dure fiets gaat, kun je ook gewoon 2 fietshaken bevestigen.
  • Sowieso zijn goede haken aan de muur handig, je kunt er van alles aan kwijt: je slee, helmen, fietspompen, paraplu’s.

Voor nu kun je aan de slag en ik hoop dat je een mooie schuur krijgt, precies zoals jij hem wilt hebben. Als je nog een beetje moeite hebt om vooruit te komen, mag je mij natuurlijk ook altijd bellen. Ik denk graag met je mee over hoe we jouw schuur kunnen optimaliseren!

Zet ‘m op en have fun doing so!

Ciao, Eva.

 

 

 

 

Must love shoes!

Afgelopen week werkte ik met de timmerman aan onze nieuw kledingkast. Leuk project, want er komt een aparte kast in voor schoenen. Nu heb ik dus niet zo heel veel schoenen, echt niet! Maar wat ik heb, wil ik wel graag in zicht hebben. En daarmee noem ik gelijk de belangrijkste tip voor het opbergen van je schoenen: maak ze zichtbaar!

Als je schoenen achter schoenen gaat zetten of je laat ze in de doos zitten, vergeet je gewoon dat ze er zijn. En als je niet zoveel ruimte hebt voor schoenen, is het wellicht ook wenselijk om je schoenenvoorraad daarop af te stemmen…ik beweeg me nu op gladijs…en wellicht wat minder schoenen te houden….

Maar goed, voordat je die beslissing moet nemen, zijn er gelukkig heel veel inspirerende plekken om ideeën op te doen, zoals Pinterest. En mijn lievelings go-to-shop The Container Store. En toen ik daar dit filmpje vond, kreeg ik helemaal een warm gevoel van binnen:-). Blijmakend! En er zijn uiteraard genoeg alternatieven te bedenken in Nederlandse winkels, maar de inspiratie vind je niet op een mooiere plek…zucht…

Enjoy! Wil je dat ik een keer meekijken naar jouw schoenencollectie? Ik denk graag met je mee!

Ciao, Eva.