Voor jou!

Er zijn veel verschillende redenen waarom je een professional organizer zou kunnen inschakelen. Maar de meeste van mijn klanten vallen onder een van deze drie categorieën:

1.Er zitten te weinig uren in de dag

Je bent van jezelf al redelijk opgeruimd en houdt ook van een geordende leef-/werkomgeving. Maar, de week heeft maar zeven dagen en je wilt naast je baan ook tijd besteden aan je hobby, je familie, sporten, je vrienden en uiteraard af en toe ook jezelf. En die studeerkamer die een doorn in het oog is geworden, komt dan niet aan de beurt. En daar kan ik mee helpen! Want samen kunnen we ontdekken wat je met de ruimte zou willen en dan kan ik dit voor je realiseren. Er zijn vele opties mogelijk.

2. Op zoek naar een opgeruimd gevoel

Je kasten zijn net iets te vol en je lades zijn net iets te klein voor al je spullen. Tijd om eens goed te kijken naar de spullen die je echt gebruikt of wilt bewaren. Samen kunnen we door je voorraad heengaan en die soms moeilijke afwegingen maken. Zo komt er ruimte in je kast voor eventueel nieuwe spullen die je echt nodig hebt en kun je de spullen die je wilt bewaren ook echt gaan gebruiken. Ruimte voor rust en een opgeruimd gevoel. Als we opgeruimd hebben, kunnen we een systeem bedenken en implementeren waardoor je het ook opgeruimd kunt houden, zodat het voor jouw werkt. Weten hoe het werkt?

3. Verandering staat voor de deur

Als je aan de drempel staat van een nieuw hoofdstuk in je leven, is het vaak ook tijd om je huis daarop aan te passen. De studeerkamer moet bijvoorbeeld een babykamer worden. Maar waar laat je al die spullen als je niet een extra kamer over hebt? Daar kan ik mee helpen. Ik heb het zelf ook meegemaakt toen ik zwanger was van onze derde. En met een goede organisatie en een frisse blik, vinden we die plek in huis waar je nieuwe huisgenoot heerlijk gaat slapen. Het hoeft echt niet altijd een eigen kamer te zijn, misschien vinden we wel een hoekje ergens die het prima kan waarmaken. Ik denk graag met je mee!

Elke fase vraagt om een andere aanpak

Naast de bovenste drie categorieën kun je ook denken aan de volgende momenten in je leven, dat een professional organizer heel nuttig kan zijn.

Expats

Als dochter van een Shell-medewerker heb ik vroeger op veel verschillende plekken gewoond, waarvan een paar jaar in het buitenland. Later heb ik met mijn eigen gezin ook een jaar als expat geleefd, in het geweldige San Francisco. Het was een mooie en dynamische tijd. Waarin ik veel heb geleerd over zorgen voor mezelf en een gezin, zo ver weg van alles wat vertrouwd en bekend is. Ik heb daar geleerd hoe je een tijdelijk huis opbouwt, dat als een thuis voelt. En ik kan jou daar ook mee helpen in jouw (tijdelijke) huis. Denk aan hulp bij het (terug) verhuizen, hulp bij het inrichten van je woning, hulp bij het organiseren van je huishouden. Ik woon in Amstelveen, de expat-hotspot van Nederland, dus ik ben vlakbij, tot snel!

Senioren

Als we ouder worden moeten we soms kleiner gaan wonen of zijn we afhankelijk van hulp van anderen. Dan kan het handig zijn dat de post een vaste plek heeft, waardevolle spullen een vaste plek hebben of dat er een schema is voor allerlei activiteiten dat kan helpen om de dag overzichtelijk te houden. Mantelzorgers en andere hulpverleners kunnen zo ontlast worden in de dagelijkse verzorging.

Hobbyisten

Misschien ben je dol op schilderen, borduren of heb je een uitgebreide collectie treinen. Leuk om op die manier je tijd te besteden, maar helaas neemt het wel altijd veel ruimte in beslag. Ik kan helpen een manier te vinden dat je alle ruimte krijgt voor je hobby, maar dat er in je huis ook genoeg ruimte overblijft voor andere dingen en mensen.

Verhuizing

Ga je binnenkort verhuizen of woon je in een tijdelijke woning totdat je nieuwbouw woning is opgeleverd? Wellicht is het handig om voor de verhuizing goed te kijken wat je mee wilt nemen naar je nieuwe huis. Een mooi moment om kritisch en gestructureerd je inboedel te bekijken en keuzes te maken. Ik kan je helpen om op te ruimen, dozen uit te pakken en de verhuizing zo soepel te laten verlopen. Met het twee-dagen-uitgepakt-pakket win je in ieder geval kostbare tijd terug!

Overlijden

Een dierbare is overleden en de hele inboedel moet uitgezocht worden en vervolgens verdeeld worden over de familie. Soms lastig voor familie om zelf te doen, omdat het vaak heel veel (emotioneel) werk is dat gedaan moet worden naast een baan of gezin. Uiteraard kan ik geen keuzes voor je maken over de inboedel, maar ik kan je wel helpen met een plan om het gestructureerd aan te pakken, zodat je de regie houdt over de situatie.

En onze beroepsvereniging heeft het ook nog eens mooi verwoord in dit filmpje.